Wednesday, May 22, 2013

JOM BERCERITA DAN MENANG

Hai kawan kawan...
nama saya .......
lancar dan jelas sebutan mereka apabila berdiri memperkenalkan diri semasa Pertandingan Bercerita Peringkat Zon yang diadakan baru - baru ini....
mana lagi ...

bilik PSS telah dijalankan tempat untuk tahap satu... sibuk betul semua guru cuba lihat....


alamak tercabut la pulak...sempat lagi repair.....



dengarkan lagu.....larut malam....pabila larut malam.....
Cikgu Kama test mic..


sampai masa ..terennnnnn siappun pentas Cikgu Bee... walaupun simple.. tapi berkat kerjasama Cikgu Bee  dan uan Zai... inilah hasilnya... TQ Cikgu Zainun...


Esoknya PSS dipenuhi oleh guru dan peserta cilik... macam - macam aksi menunggu giliran mereka.... sempat juga lagi ambil gambar mereka....



tekun guru mengajar murid hingga saat terakhir...syabas cikgu!
bertafakur ..... berdebar menanti saat - saat naik ke pentas


Kesungguhan terpancar di wajah anak ini..
tidak kurang hebatnya....

meja yang arif lagi bijaksana......


puan pengerusi...majlissss

serius ketua juri kita....

semoga anak - anak ini menjadi tokoh hebat suatu hari nanti... segalanya bermula dengan buku dan bacalah.....










Wednesday, April 24, 2013

Dengarlah




Satu bengkel motivasi diadakan oleh DR Khairul secara percuma di PSS...Memberi kesedaran betapa pentingnya kita menginsafi diri... tidak lupa akar umbi...tidak lupa jasa pengorbanan ibubapa...
kepada anak - anak insafla....

Jangan dibiarkan ibubapa kita menangis kerana kegagalan kita...jangan biarkan mereka menangis kerana kenakalan kita yang tiada hujungnya... jangan biarkan mereka menangis kerana kita luapa akan mereka...tetapi....

Biarkanlah mereka menangis kerana kejayaan kita...mereka menangis kerana sikap terpuji yang kita pamerkan.... mereka menangis kerana kita sentiasa ada disamping mereka susah dan senang.....
hadiahkan mereka  UPSR 5A ... InsyaAllah dimana ada usaha pasti akan ada kejayaannya.....

Amian amin Ya Robbal A'alamin

melihatlah dengan mata hati....




Turut menahan sebak... sabarla yer...
GPK HEM turut hadir
Ya Allah....Ampunkanlah Aku.......
Hati ini turut tersentuh..........







En Khairul.....pembantu kepada DR Khairul


Insaflah ...berlajarlah dengan tekun....










UPSR BERBENGKEL LAGI

10.30 Murid tahun 6.. riuh rendah di luar PSS....
Mengikut jadual hari ini PSS ditempah oleh guru Bahasa Inggeris.. emmm... berbengkel lagi mereka.

Tidak berapa lama murid berbaris  memasuki PSS... riuhnya tak terkata...gembira betul mereka... tak habis - habis bersembang macam lama dah tak berjumpa kawan mereka tu..... tengok ni...
sapa nak cakap mai sini..ganti saya...biaq saya duk..
Sapa berani....semua diam...apabila Sir Paw bersuara tidak ada yang berani bantah...



bersedia untuk mencatat

jangan pejam mata ...dengar...beri tumpuan

Murid lelaki mendengar dengan penuh teliti

Demi anak bangsa rela ku korbankan segala....

kalau kurang faham akan erti sesuatu perkataan yang diujarkan dalam Bahasa Inggeris...
sila ke PSS rak kamus no 20 untuk menvari maknanya


Wahai anak - anak SK KG Belukar... silalah ke PSS untuk mengulangkaji...mencari maklumat dan sebagainya.... cikgu Bee sedia menyambut kehadiran anda..........

sebagai permulaan jom klik di bawah.....

Friday, April 19, 2013

BENGKEL UPSR

       Riuh rendah pusat sumber hari ini....tetapi cikgu biarkan sahaja....murid tekun memandang ke hadapan .. sesekali tersenyum sumbing....serius.... terkadang tergelak....
aku tersenyum melihat gelagat mereka yang bakal menduduki UPSR 2013 
   Penceramah En Kasmadi bin Nordin dari SK Pelindung sungguh pandai memainkan peranannya  menyampaikan ilmu kepada anak SKKB.

anak - anak pinjamkan saya mata dan telinga anda untuk 3 jam ni yer